"Укрзалізниця" закуповує в Росії запчастини у 5 разів дорожче за ринкову ціну – ЗМІ

    17 Квiтня, 2019 12:32
    УЗ викидає мільйони гривень на запчастини виробництва 50-річної давнини.

    ПАТ "Укрзалізниця" переплачує мільйони на закупівлях російських запчастин, деякі із постачальників мають сумнівну реєстрацію та проживають на території ОРДО.

    Про це пише Залізниця без корупції.

    Одним із багаторічних постачальників є ТОВ "НТП "Трансінвест". За 5 років існування товариства "Укрзалізниця" уклала з ним договорів на понад 450 млн гривень.

    Зокрема, для українських залізничників "Трансінвест" у вересні 2018 року постачало з Росії запчастини для локомотивних швидкостемірів 3СЛ2М на 25,5 млн гривень, що вище за ринкову ціну в Росії: 38 тис. рублів (17 тис. гривень) на противагу ціни закупівлі – 86 тис. гривень із податками.

    При цьому сам швидкостемір втілює технології середини минулого століття.

    Пізніше компанія збільшила обсяг замовлення до 30 млн гривень. З них УЗ переплатила більше 2/3 вартості.

    Саме товариство-постачальника зареєстрували всередині 2014 року. В розпал активної фази бойових дій на сході, мешканець вже окупованого Криму Максим Ковальчук реєструє в Києві компанію, яка стане головним імпортером залізничної техніки з Росії і не тільки.

    Знайти компанію за місцем реєстрації, на жаль, не вдалося, адже в документах вказаний тільки номер будинку – вул. Пріорська, 21. Це 4-поверхова адміністративна споруда. Жодної інформації про “Трансінвест” журналістам знайти за місцем реєстрації не вдалося.

    Швидше за все, не вдасться й притягти до відповідальності і власника та директора компанії, адже він проживає на неконтрольованій території, пише видання.

    "Транінвест" продовжує працювати, незважаючи на низку кримінальних справ у ГПУ, НАБУ і Донецькій поліції.

    Крім швидкостемірів підприємство постачає для "Укрзалізниці" російські запчастини до дизелів тепловозів із Коломни РФ.

    Згідно укладеного договору ціна однієї форсунки дизеля Д-49 становить 10,8 тис. гривень. з ПДВ. В Україні такі форсунки продають по 1800 гривень., а в Росії вони коштують ще дешевше – 2200 рублів за штуку.

    На цьому контракті "Укрзалізниця" знову переплатила більш як в 5 разів. З такою ж самою накруткою ціни УЗ закуповувала у "Трансінвесту" й контактори для локомотивів. Тож можна говорити, що 5-ти разове завищення ціна на запчастинах локомотивів – це вже встановлена "маржа" від учасників цієї схеми, йдеться у публікації.

    Водночас тендери на закупівлю запчастин без жодної конкуренції виграють й інші фірми із сумнівною репутацією.

    У середині 2018 року через непрозорі тендерні вимоги УЗ укладає угоду із двома постачальниками ТОВ "Техелектропром" і ТОВ "Інтеркабель Київ", що пропонували дроти від АО "Росскат" з міста Нєфтєгорск, РФ.

    Укрзалізниця заплатила за мідний провід НлОл 0,04Ф-100 по 417 гривень/кг з ПДВ. При цьому в Росії цей же дріт продавали по 135 гривень/кг.

    У виданні підкреслюють, що УЗ могла би закупити й український аналог такого дроту – МФ-100 і вдвічі дешевше, але не захотіла. У компанії вибір російського виробника пояснили "кращими характеристиками стійкості до зношення".

    ТОВ "Техелетропром", ТОВ "Еней" та ТОВ "Інтеркабель Київ", що ставали переможцями тендерів залізниці у загальному отримали від українців понад 950 млн гривень за кабелі.

    У НАБУ пізніше з’ясували, що УЗ переплатила за цими контрактами щонайменше 225 млн гривень.

    Іще одним посередником у постачанні російських електромагнітних реле для приладів безпеки колій є ТОВ "Смарт Ексім", яке записане на мешканця окупованого Донецька Євгена Ущеку.

    Вартість за реле виробництва 50-річної давності сягає 80 тис. гривень за одиницю. Натомість на російському ринку ціни на цю продукцію утричі нижчі: 25,3 тис. гривень – для УЗ, 8,8 тис. гривень – у Росії.

    Також Укрзалізниця впродовж останніх років купувала російські генератори, російські реле з потрійною переплатою, російські редуктори і багато іншого. Всі ці закупівлі відбувалися за ідентичним сценарієм – жодної конкуренції та захмарні ціни.

    За даними аналітичної системи YouControl тільки в 2017 році в Україну імпортували з Росії обладнання і запчастини для залізниці на 82 млн. доларів, або близько 2 мільярди гривень.

    Попри те, що Укрзалізниця неодноразово запевняла, що буде відмовлятись від російських запчастин, насправді далі обіцянок справа так і не зрушує. Бо посередництво від східного сусіда приносить сотні мільйонів певним компаніям.

    Теги : РФ тендер укрзалізниця порушення
    ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ
    Коментарі
    1000 символів лишилося


    Архів