В Україні витрачають на вибори вдвічі більше, ніж у Польщі

    29 Травня, 2015 12:46
    Комітет виборців України запропонував перейняти досвід Польщі та обмежити максимальний розмір виборчого фонду кандидатів.

    Найрейтинговіші кандидати в Україні витрачають на президентські вибори вдвічі більше коштів, ніж у сусідній Польщі.

    Таке дослідження провели в Комітеті виборців України, порівнявши витрати кандидатів у президенти в Польщі у травні 2015 року та в Україні - у жовтні 2014-го.

    Дані дослідження свідчать: Петро Порошенко, Олег Ляшко та Юлія Тимошенко витратили на президентську кампанію майже вдвічі більше, ніж їхні польські колеги - Анджей Дуда, Броніслав Коморовський та Павел Кукіз (13,5 млн дол. проти 7,5 млн дол. відповідно).

    Так, Петро Порошенко витратив на вибори у 2014 році 7,5 млн дол., Юлія Тимошенко – 5.2 млн дол. та Олег Ляшко – 546 тис. дол. Витрати польських кандидатів (2015 рік): Анджей Дуда – 3.4 млн дол., Броніслав Коморовський – 3.9 млн дол., та Павел Кукіз – 158 тис. дол. При цьому, Петро Порошенко витратив за 1 тур більше, ніж Дуда і Коморовський разом за 2 тури виборів.

    Експерти відзначають, що високі витрати на виборчі кампанії в Україні пояснюються видатками на платну рекламу в ЗМІ та на зовнішніх носіях. Так, із виборчого фонду Порошенка на оплату реклами в ЗМІ витратили 85% усіх коштів; із фонду Тимошенко – 77%, з фонду Ляшка – 81% загальних коштів. Натомість у польському виборчому законодавстві встановлено обмеження щодо видатків на рекламу в ЗМІ у розмірі 80% від загальних видатків фонду.

    Окрім того, у Польщі є ліміт на витрати з виборчого фонду кандидатів у президенти (на 1 виборця передбачено 0.6 злотих). В Україні ж відсутні будь-які обмеження щодо максимального розміру виборчого фонду.

    Комітет виборців України запропонував перейняти досвід Польщі та внести зміни до закону "Про вибори Президента України", обмеживши максимальний розмір виборчих фондів кандидатів у президенти залежно від кількості виборців. Можливо, це спонукатиме кандидатів до більш активної роботи з виборцями. 

    Теги: Польща вибори Україна витрати КВУ
    Коментарі
    1000 символів лишилося
    ТОП МАТЕРІАЛІВ



      Архів