Відкрита телефонна лінія з МОЗ: народ плаче, міністерство сміється

    27 Травня, 2015 17:39
    У вівторок, 26 травня було проведено відкриту телефонну лінію з урядом. На зв`язку з народом перебував міністр охорони здоров`я Олександр Квіташвілі
    Фото: UA1

    На спілкування із населенням, що мало тривати дві години, урядовець грузинського походження запізнився на сорок хвилин. Замість нього дзвінки почали приймати представники департаменту міністерства.

    Першою зателефонувала пенсіонерка з Києва, яка скаржилася на бездіяльність МОЗ. Жінці, відповідно до державної програми, мали надавати ліки зі знижкою, проте жодного медикаменту хвора так і не отримала.

    «Я просила надати препарати «Протафін» та «Атрофіт». Три місяці – нічого не получила. Просила препарати від тиску – теж нічого.» – з претензією сказала жінка. У відповідь на це представниця департаменту МОЗу запитала дані киянки.

    Такий формалізм спілкування від працівників міністерства стурбовану пенсіонерку не задовольнив. З розпачем у голосі вона прямо запитала: «Ви мені скажіть, будь ласка, цей «грузинський бугай» довго буде гноїть?! Чому я не можу отримати препарати, які мені необхідні?!».

    Співробітникам МОЗу, що звикли спілкуватися в рамках «бюрократичного офіціозу», імпульсивна інтонація жіночки здалася некоректною, і замість того, щоб принаймні для видимості поспівчувати, підбадьорити та заспокоїти людину, вони переглядалися й насміхалися над «неформальним спілкуванням» пенсіонерки.


    Фото: UA1

    «В обов’язковому порядку ваше звернення буде взяте на контроль нашої служби і міністра в тому числі, і вам буде надана відповідь від міського управління охорони здоров’я» – зі стандартною сухістю відповіла пані з департаменту міністерства. Такою відповіддю жінка на тому кінці дроту, здавалося, обурилась ще більше: «Та мене не цікавить…»

    Але що конкретно її не цікавить, дізнатися так ніхто й не встиг. Її імпульсивний порив до справедливості обірвався. Із легкою посмішкою представниця міністерства просто поклала слухавку, не давши жінці договорити.

    Над колоритним тоном дозвонювачки сміявся чи не кожен, хто був у залі.

    Запитання щодо того, чи можуть офіційні представники МОЗу поводити себе таким чином з людиною, що потребує їхньої допомоги, буде, звичайно, риторичним. А от дізнатися, для чого ж, на їх думку, вони там сидять, було б справді цікаво. Задля того, аби дати чергову формальну відповідь, попросити написати листа й чекати? Невже це основна мета діяльності Уряду? Невже критика, особливо сьогодні, має викликати зневагу, а не бажання змінитися? 

    Відійшовши від «важкої» розмови, представники міністерства продовжили приймати телефонні дзвінки. І скрізь одне й те ж саме.

    «Допоможіть!», «Чому все так несправедливо?», «Де брати гроші?» та «Коли чекати змін?»… Сотні запитань – і одна єдина відповідь. Із серії «Ваш дзвінок дуже важливий для нас. Ми обов’язково з Вами зв’яжемося».

    Із прибуттям на місце самого пана міністра ситуація не змінилася. Люди скаржилися на високі ціни, бездіяльність медичних державних програм, і, звичайно ж, на корупцію.

    «Скажіть, коли перестануть продавати інвалідність? Здорова людина платить п’ять тисяч і отримує довідку». – «Я не знаю, що Вам відповісти», – скромно, зате чесно сказав Олександр Квіташвілі.

    «А Ви допоможете моїй дочці влаштуватися у МОЗ?» – трохи не по темі запитала одна із дозвонювачок. – «Так, звичайно, спробуємо допомогти, нехай надсилає нам резюме», – запевнив жінку Квіташвілі.


    Фото: UA1

    На запитання народу міністр відповідав більш толерантно, ніж його колеги, що були «попередніми ораторами». Слухавки не кидав, з людей не насміхався. І це теж якоюсь мірою добре. Проте мета прямої телефонної лінії з міністром – не показати простоту й доступність взаємодії урядовців з народом, а сприяти реальній роботі на реальний результат. Коли буде такий результат – тільки вже без звичного популізму – традиційно покаже час. Умовний відлік очікування виконання обіцянок вже можна розпочати. Після чого й поставити діагноз. Якщо ж вкотре виявиться, що хвороба «бездіяльності» та «корупції» в медичній сфері нашої країни хронічна, – лікувати її доведеться, певно, вже нетрадиційними, проте точно дієвими методами.
    Теги: МОЗ квіташвілі
    Коментарі
    1000 символів лишилося
    ТОП МАТЕРІАЛІВ



      Архів