Працювати чи судитися? Виробники потребують захисту від тиску фіскалів

    18 Серпня, 2015 11:01
    Поки на вищому владному рівні говорять про необхідність податкової реформи, українські виробники потерпають від необґрунтованого тиску контролюючих органів

    Сьогодні в Україні дуже багато говорять про реформи. Говорять президент, прем’єр і міністри, говорять експерти й пересічні громадяни. Неможливість і надалі затягувати з їх проведенням очевидна як всередині країни, так і іноземним партнерам. Тут варто згадати, що головною умовою підтримки України західними донорами є саме проведення реформ.

    Ключовою реформою в економічному блоці питань є податкова. Зокрема, багато говориться про зменшення тиску контролюючих органів на підприємців.

    Проте реальність йде в розріз із заявами українського уряду. Насправді нарікань на тиск органів серед українських підприємців лиш побільшало. До того ж, іноді методи, які використовують чиновники для тиску на підприємства, доходять до абсурду.

    Так, недавно за клопотанням слідства Ємільчинський районний суд Житомирської області своєю ухвалою призначив позапланову ревізію Рихальського заводу сухого молока. Підставою для ухвали слугувало те, що «за фактом перевірки діяльності схем роботи Рихальського заводу сухого молока встановлено, що ревізія заводу Держфінінспекцією в Житомирській області у 2012-2015 роках не проводилась». Судді Прищепі Т.П. цього виявилось цілком достатньо.

    На підприємстві заявляють про прямий тиск з боку слідчого, залякування співробітників заводу.

    Проте ця історія почалася набагато раніше. Понад півроку Осадчук В.П., слідча Ємільчинського РВ УМВС України в Житомирській області, розслідує діяльність Рихальського заводу сухого молока. Але наразі відсутнє повідомлення про підозру (що є обов’язковою умовою для проведення ревізії в межах кримінального провадження). Тому ухвала суду й виглядає нелогічною і протирічить нормам процесуального права.

    На самому підприємстві заявляють про прямий тиск з боку слідчого, залякування співробітників заводу. Керівництво заводу вбачає в цьому замовний характер таких дій органів.

    Але підприємство вважає себе відповідальним та законослухняним. Тому головний бухгалтер підприємства Оксана Оніщук вирішила дати відповіді, які цікавлять Держфінінспекцію, у публічному листі в ЗМІ.

    Чи здійснювалася в ТОВ «Рихальський завод сухого молока» господарська діяльність в період з 2014 року по теперішній час?

    Відповідь: Здійснювалась. Це можуть підтвердити всі 700 працівників заводу, які регулярно отримують заробітну плату, члени їх сімей, споживачі продукції заводу та постачальники молока.

    Чи надходили протягом 2014-2015 років на розрахункові рахунки та в касу ТОВ «Рихальський завод сухого молока» грошові кошти? Якщо так, то в якому розмірі та яким чином вони були розподілені та використані.

    Відповідь: Надходили. Якби не надходили – як би підприємство платило податки? Завод, друге підприємство в районі за показником сплати податків. Розподіл коштів: зарплата, податки, оплата за молоко, ремонти, реконструкція, електроенергія, газ.

    Чи здійснюються в ТОВ «Рихальський завод сухого молока» виплати заготівельникам молока? Чи дотримано всі вимоги законодавства під час здійснення таких виплат?

    Відповідь: Здійснюються. Це можуть підтвердити 8000 здавачів. Система проста: платиш – отримуєш молоко, не платиш – не отримуєш. Що до вимог законодавства – податкова перевіряє регулярно.

    Додаткові ревізії та перевірки – не шлях реформування податкової системи в Україні.

    Чи відповідають ціни, за якими здійснюється закупівля молока ТОВ «Рихальський завод сухого молока», мінімальній межі цін, встановлених державою на даний вид продукції?

    Відповідь: Про перевірки вже сказано. За їх наявності такі порушення просто неможливі.

    Чи виплачувалися у 2014-2015 роках в ТОВ «Рихальський завод сухого молока» компенсації з державного бюджету та у якому розмірі? Чи дотримуються вимоги закону під час перерахування та використання коштів, перерахованих як компенсації?

    Відповідь: Так. Виплачувались. І вимог чинного законодавства дотримувались. У 2014 році всім здавачам молока було розподілено 4209,5 тис. грн, що склало в середньому 0,05 коп. на 1 гривню вартості молока, що, звичайно, не дуже й позначилося на вартості молока. Таку ж суму – 4209,5 тис. грн. – було перераховано до спеціального фонду Державного бюджету України. У 2015 році постанову було відмінено, як неефективну.

    Чи здійснюється розрахунок додаткових виплат (премій) заготівельникам молока за понаднормову жирність молока? Чи дотримуються вимоги законодавства під час здійснення таких виплат?

    Відповідь: Здійснюється: коли здавач молока реалізує підприємству молоко із вмістом жиру понад 3,4%, вартість молока у натуральному виразі збільшується. Наприклад, за молоко із вмістом жиру 3,4% виплачується 2,5 грн за 1 кг, а за молоко із вмістом жиру 3,7% – вже 2,73 грн.

    На підприємстві вважають, що додаткові ревізії та перевірки – не шлях реформування податкової системи в Україні. Це не спосіб допомогти тим небагатьом виробникам, які виживають в умовах тотальної економічної кризи і війни в країні. І певно, зовсім не ті реформи, про які говорять в уряді, та на які чекають іноземні донори. 

    Теги: корупція суд завод Держфінінспекція Державна фіскальна служба Житомирщина перевірка податкова реформа Ємільчине ТОВ «Рихальський завод сухого молока»
    ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ
    Коментарі
    1000 символів лишилося
    ТОП МАТЕРІАЛІВ


      Архів