Металурги попередили Яценюка, що ГМК перебуває за крок від колапсу

    2 Лютого, 2016 15:43
    Керівники 14 найбільших металургійних та гірничо-збагачувальних комбінатів надіслали Прем’єру листа, в якому закликали запровадити мораторій на підвищення вантажних залізничних тарифів.

    Україна перебуває за крок від зупинки підприємств гірничо-металургійного комплексу, країну очікує різке падіння валютної виручки, під загрозою існування тисяч робочих місць.

    Про це йдеться в листі Прем'єру, підписаному керівниками 14 найбільших металургійних та гірничо-збагачувальних комбінатів від 29 січня, в якому зазначається: причиною майбутнього колапсу стане рішення Міністерства інфраструктури з березня підвищити тарифи на вантажні залізничні перевезення.

    Промисловці наголошують: подорожчання доставки означає, що продукція підприємств ГМК стане абсолютно неконкурентоспроможною на світових ринках - вже зараз транспортні витрати українських виробників значно перевищують витрати конкурентів з Австралії, Бразилії та інших країн - логістичні витрати австралійських виробників при поставках в китайський порт Qingdao на сьогодні становлять близько 9 доларів за тонну, бразильських – 12 доларів за тонну, а українських – 22 долари за тонну.

    Підкреслюється, що низькі ціни на руду і значні витрати на транспортування призвели до того, що більшість вітчизняних експортерів сьогодні працюють у збиток.

    Крім того, зазначається, що "підняття тарифів призведе до скорочення виробництва підприємствами ГМК аж до повної їхньої зупинки", що призведе до серйозного зростання кількості безробітних – наразі у залізорудній галузі офіційно працевлаштовано близько 50 тис. осіб.

    Промисловці також звертають увагу Прем'єра на те, що для підняття залізничних тарифів відсутні реальні економічні обґрунтування.

    "Наприклад, витрати на придбання дизельного палива - одна з основних статей витрат Укрзалізниці - істотно скоротилися. Якщо в першому кварталі 2015 року ціна тонни дизеля становила 16,5 тис. грн, то на сьогоднішній день його можна купити за 11,3 тис.грн (без ПДВ). Крім того, частину доходів Укрзалізниця отримує у валюті, що дозволяє компенсувати зростання багатьох статей витрат держкомпанії без підвищення тарифів", - йдеться в листі.

    Разом з тим, увага Прем'єра також звертається на те, що "Укрзалізниця" не розкриває показники своєї діяльності, не надає аналіз витрат ні за статтями, ні за видами діяльності. Крім того, наголошується, що позаяк "держкомпанія закінчила 2015 рік практично без збитків, існуючий рівень тарифів дозволяє залізниці накопичувати кошти у фондах капітальних інвестицій. Тим часом, сумарний збиток основних вантажовідправників обчислюється десятками млрд грн".

    Наголошується: у зв'язку зі сформованою ситуацією, металурги закликають прем'єра запровадити мораторій на підвищення вантажних залізничних тарифів до стабілізації ситуації на зовнішніх ринках металу і залізорудної сировини, адже "в іншому випадку економіку України очікують вкрай негативні наслідки: доведеться забути про підтримку обсягів промислового виробництва та створення передумов для запланованого в 2016 році зростання економіки".

    Теги: Арсеній Яценюк укрзалізниця бразилія австралія вантажоперевезення металургія
    Коментарі
    1000 символів лишилося
    ТОП МАТЕРІАЛІВ



      Архів