Щодо сьогоднішніх подій в парламенті та поруч з ним

    1 Вересня, 2015 09:37
    По-перше, щодо ВО «Свобода». Багато разів вже казав, що в цій партії дуже багато щирих патріотів, десятки, якщо не сотні з яких вже поклали своє життя за свободу та незалежність України. Попри це керівництво цієї політичної сили складається з відвертих, цинічних покидьків

    Притягнення Олега Тягнибока та інших керівників ВО «Свобода» до кримінальної відповідальності за організацію та участь в сьогоднішніх подіях біля парламенту, які призвели до жахливої трагедії, має обов’язково відбутися.

    По-друге, неголосування за зміни до Конституції членів фракції ВО «Батьківщина» для мене були цілком очікувані. Троянська кобила Кремля діє так, як діяла всі роки своєї політичної діяльності. Зараз ВОНА зацікавлена в максимальному послаблені Президента Порошенка, яке неминуче в разі провалу змін до Конституції в другому читанні. Розрахунок базується на тому, що це призведе до потужної політичної дестабілізації, внаслідок якої можуть відбутися дочасні парламентські та президентські вибори. 

    Інша справа, мені сумно, що в цьому антиукраїнському лайні зараз бовтається Ігор Луценко. Хоча я йому зразу після потрапляння в прохідну частину списку цієї політичної сили казав, що він сповна вимажеться в лайні, сморід від якого буде потім супроводжувати все його життя.

    По-третє, неголосування за зміни до Конституції з боку членів фракцій Радикальної партії та Самопомочі попри всі удавані аргументи пов’язані з бажанням олігархічних спонсорів цих партій послабити Президента Порошенка. Це очевидний спосіб шантажу, спрямований на вирішення їх бізнесових інтересів та збереження свого олігархічного впливу.

    По-четверте, очевидно, що провал голосування змін до Конституції означатиме значну, якщо не кардинальну, зміну політики західних партнерів по відношенню до України. В їх очах керівництво нашої держави виглядатиме угодонездатним. А лідери Німеччини та Франції відчуватимуть себе дурнями. Це також буде використано керівництвом Росії. В них з’явиться додатковий аргумент, що Україна є фейлстейт, яке взагалі не повинно існувати.

    По-п’яте, голосування частини депутатів Оппоблоку за зміни до Конституції є для них вимушеним кроком. Бо в разі неголосування були би всі підстави звинувачувати в небажанні зупинити війну на Донбасі. Більш того, враховуючи, що значна частина їх електоральної бази знаходиться саме на Донбасі, вони вкрай зацікавлені в тому, щоби виборці, які зараз знаходяться в зоні АТО, мали можливість брати участь в наступних парламентських та президентських виборах. Без голосів цих виборців в них немає жодних шансів поборотися за повернення у владу.

    По-шосте, зрив змін до Конституції не зупинить війни на Донбасі. Хтось в цьому сумнівається? Навпаки, це буде використано Росією та її денерівськими та лнерівськими терористами для посилення дестабілізації. Україна, послаблена внутрішньополітичними чварами, не зможе протистояти цьому.

    По-сьоме, щодо аргументів опонентів змін до Конституції. Серед них є, як ті, хто свідомо грає на послаблення Президента Порошенка та політичну дестабілізацію, так і ті, кого Ленін називав щирими ідіотами. Бо аргументи, що запропоновані зміни до Конституції посилюють владу Президента, та ледь не ведуть до узурпації ним влади, сприймати серйозно просто неможливо. 

    Очевидно, що зміни, які передбачають значне зменшення впливу органів прокуратури та ліквідацію обласних та районних адміністрацій, навпаки суттєво послаблюють владу Президента. Повноваження префектів будуть значно меншими ніж повноваження голів обласних та районних адміністрацій. 

    Щодо права префектів зупинки рішень місцевих рад, то воно стосується лише випадків, якщо такі рішення загрожують суверенітету країни, тобто мають сепаратистський характер. Рішення про розпуск місцевої ради приймають не префекти, а Верховна Рада на підставі висновку Конституційного суду. 

    Префекти, також, не мають права подавати та виконувати обласні та районні бюджети. Розпорядження і право на майно громади повністю передається виконкомам рад, які обираються населенням та не підзвітні префектам. 

    До речі, передбачається, що повноваження українських префектів будуть суттєво меншими ніж, наприклад, повноваження префектів у Франції. 

    Не витримує також критики плач з приводу того, що надавши розширені повноваження органам місцевого самоврядування в деяких районах Донбасу, ми ледь не знищимо українську державність. Очевидно, що посилання в змінах до Конституції на окремий закон дозволяє вносити в нього ті зміни, які будуть потрібним 226 голосами народних депутатів. 

    Нічого особливо не трапилось за роки української незалежності, попри те, що в діючій Конституції є згадка про закони, якими має визначатися особливий режим функціонування самоврядування в Києві та Севастополі. В ці закони неодноразово вносилися зміни. 

    Слід також нагадати, що прийнятий восени минулого року закон про особливості самоврядування в деяких районах Донбаської та Луганської області почне діяти лише в разі закриття кордону та повного виведення проросійських терористичних збройних формувань за межі України, проведення там місцевих виборів у відповідності з українським законодавством. 

    Очевидно, що цього не буде зроблено. Путін зацікавлений в збереженні зони нестабільності на Донбасі. Таким чином цей закон взагалі не почне діяти. Просто дивно, як люди, що пов'язані з політикою, не розуміють цього. 

    Але прийнявши зміни до Конституції, які погоджені із західними партнерами України, Україна передає хід російському керівництву – для нього ж будь-який варіант виглядає поганим. Ось чому у Кремля є таке відверте бажання не допустити затвердження змін до Конституції України. 

    І наостанок щодо недоречності прийняття змін до Конституції під час війни. Але саме такий аргумент висловлювався з метою недопущення дочасних президентських та парламентських виборів. Війна не може бути причиною для блокування виборів та непроведення реформ. У нас є повноважний парламент. Це прямий обов'язок депутатів – приймати закони, в тому числі зміни до Конституції. Ще коли обирали цей склад Верховної Ради, всі політичні сили наголошували на прийнятті змін до Конституції в частині децентралізації. 

    Запропоновані реформи в частині децентралізації та передача повноважень саме громадам населених пунктів знімають загрозу регіонального сепаратизму. Тому прийняття цих змін дозволяє захистити державу від розповзання сепаратизму, роздмухуванням якого в Україні активно займаються російські спецслужби.

    Оригінал тексту

    Теги: Путін Верховна Рада Порошенко Донбас децентралізація Свобода Тимошенко Батьківщина особливий статус Донбасу зміни до конституції
    ТАКОЖ ЧИТАЙТЕ
    Коментарі
    1000 символів лишилося
    ТОП МАТЕРІАЛІВ



      Архів